Szlak żółty "Północny"

Włocławek - Dobrzyków 69,6 km

0,0
Początek szlaku we Włocławku obok stadionu na ulicy Okrężnej. Dalej szlak biegnie ulicą Leśną do alei Kazimierza Wielkiego równolegle do ścieżki rowerowej
2,0
Szlak przecina Aleję Kazimierza Wielkiego i zagłębia się w kompleks lasów komunalnych niedaleko przystanku MPK (autobusy nr 3, 12, 15)
5,5
Szlak dochodzi do żużlówki, po prawej stronie dróg znajduje się jezioro Rybnica (pow. 7,6 ha) po lewej ogródki działkowe. Szlak wkracza na teren GWPK.
6,8
Ścieżka wijąc się między drzewami i jałowcami dochodzi do jeziora Łąki (pow. 5,5 ha) Brzegi jeziora są zabagnione lecz w kilku miejscach można dotrzeć do tafli wody.
9,2
Po lewej stronie jezioro Radyszyńskie (pow. 31 ha), brzegi bagniste, trudno dostępne, po prawej małe jezioro Radyszyn-Czarne (pow. 1,2 ha).
12,0
Węzeł szlaków. Szlak żółty łączy się ze szlakiem niebieskim "Łącznikowym" na długości około 0,9 km
12,9
Leśniczówka Mursk.
14,2
Zabudowania wsi Telążna. Szlak wychodzi z lasu i biegnie w pobliżu jeziora Telążna o powierzchni 23,8 ha.
15,8
Końcowy przystanek PKS linii Włocławek - Telążna. W pobliżu sklep. Około 1 km (w stronę Kowala) znajduje się wspaniały pomnik przyrody w postaci wiekowego dębu.
16,3
Telążna Leśna, osada śródleśna oraz leśniczówka.
18,2
"Migdalszczyzna", pomnik - mogiła. Miejsce Pamięci Narodowej z okresu II Wojny Światowej.
18,8
Granna Góra, szlak przecina pasmo wydm.
21,6
Skupisko małych jezior śródleśnych. Po lewej jeziora Święte i Chrapka, po prawej jezioro Łąkie. W pobliżu rezerwat Jazy chroniący starodrzew sosnowy.
24,8
Geomorfologiczny rezerwat przyrody "Gościąż" obejmujący jeziora Mielec, Gościąż, Brzózka i Jazy. Szczególnie cenne jest jezioro Gościąż (pow. 45,5 ha) w którym znajdują się nienaruszone osady denne gromadzone na przestrzeni około 13000 lat stanowiące zapis historii zmian środowiska i klimatu w tym rejonie. Obok drogi (po prawo) samotna mogiła żołnierska z 1939 r.
26,3
Najdogodniejszy dostęp do jez. Gościąż.
31,3
Granica województw Kujawsko-Pomorskiego i Mazowieckiego. W lewo droga do wsi Skoki Duże (około 4 km). We wsi znajdują się zabytkowe domy drewniane. Szlak biegnie prosto w kierunku widocznych w oddali zabudowań.
31,9
Początek wsi Grodziska, ciągnącej się na przestrzeni około dwóch kilometrów.
34,7
Pojedyncze zabudowania wsi Kamion.
38,7
Duninów Nowy, siedziba gminy. Miejscowość o wybitnych walorach przyrodniczo-kulturowych leżąca nad brzegiem Zalewu Włocławskiego.
41,5
Trzcianno - wieś
47,0
most na rzece Skrwa Lewa, połączenie ze szlakiem niebieskim (wspólny odcinek na długości 1,5 km)
53,0
Po prawej jezioro Sędeń (pow. 16,5 ha). Na północnym i wschodnim brzegu punkty widokowe. Połączenie ze szlakiem czerwonym na długości kilkuset metrów.
55,5
Stacja PKP Łąck, połączenie z Płockiem i Gostyninem
59,5
Przystanek PKS Grabina przy szosie Płock - Gostynin
61,5
Po prawej stronie jezioro Górskie (pow.42 ha). Na północnym brzegu 3 dęby - pomniki przyrody zwane "Dębami Sobieskiego".
64,0
Po prawej jezioro Ciechomickie (pow. 42 ha) połączone strugą z jeziorem Górskim, od wschodu otoczone wysokimi morenami czołowymi.
69,6
Dobrzyków, wieś w gminie Gąbin. Koniec szlaku.